Druhá část průvodce fotobankami pro začátečníky vám poradí, jak vybrat ty nejlepší fotografie, které zapůsobí na zákazníky fotobank. Zjistěte, jaké jsou obvyklé důvody pro zamítnutí a jak se ujistit, že budou vaše fotografie schválené.

Vyberte fotografie, které se budou prodávat

Jak zvládáte přijímání kritiky? Nezáleží, na jaké úrovni jsou vaše schopnosti, mikrofotobanky OTESTUJÍ vaši pokoru když budou vaše oblíbené fotografie zamítnuty z důvodů, které vám přijdou nesmyslné. Existují však kroky, které můžete učinit, abyste minimalizovali chvíle, kdy budete nevěřícně zírat na nejčerstvější recenze vašeho portfolia. Upozorňujeme vás však – chvilku potrvá, než si zvyknete!

Jaký druh obrázků bych měl nabídnout?

Možná máte v počítači několik set nebo i tisíc fotografií a přemýšlíte, kde začít – mám je nabídnout všechny? Jak si mám vybrat? Které druhy fotografií se prodávají dobře v mikrofotobankách? Prvním krokem v tomhle procesu je zjistit, jaký druh fotografie byste měli nabídnout fotobance. Když se zaregistrujete jako přispěvatel, u většiny fotobank najdete seznam témat, které chtějí nebo nechtějí.



Veškeré fotky co na webu naleznete je možné vytisknout na plátno, nebo kapa desku. Pokud se vám můj způsob a styl focení líbí mrkněte na portfolio a služby co nabízím.



Obecně tento seznam obsahuje typy obrázků, které většina fotobank s radostí přivítá:

  • Lékařská témata – lékaři, pacienti, sestřičky, starostlivost o staré lidi atd.
  • Jídlo a pití – kvalitní jídlo v restauraci, stejně jako třeba místní smažené ryby s hranolky
  • Lidé – vykonávající činnost, v práci, při odpočinku, během jídla, rodiny, atd.
  • Průmysl – vše od agrikultury až po hornictví
  • Emoce – obrázky, které zachycují pocity
  • Obchod – korporátní, výkonný, potřesení rukou, grafy atd. (ale buďte kreativní)
  • Izolované objekty – opakuji, snažte se být kreativní (existuje tu již 1,000,000 fotek izolovaného jablka…)
  • Sporty – koncepty, hráči, pohyb, děti, atd.
  • Přírodu ve VELICE vysoké kvalitě – pokud jsou vaší silnou stránkou krajiny, pořád je ještě místo pro nejlepší z nejlepších (a nejnejlepších).
  • Zvířata – vzácné, ohrožené druhy, záběry zblízka, v akci atd.

Většina fotobank vám řekne, ať se vyhýbáte nabídce těchto typů obrázku…

  • Cestování – je to s podivem, ale momentky, jak ležíte na pláži, nejsou právě žádané
  • Západy slunce a mraky – mnoho krásných barev, ale slabý prodejní potenciál
  • Květiny – ty může nafotit kdokoli. A každý to také udělal
  • Mazlíčci – někdy jsou roztomilí pouze pro vás
  • Photoshop filtry – cokoli, co používá základní filtr snadno k nalezení ve Photoshopu nebo podobně

Mějte na paměti, že tohle jsou obecné doporučení a ne pravidla vepsaná do kamene. Například já měl celkem velký úspěch s obrázky z cest a přírody.  Vlastně jedna z mých pravidelně se prodávajících fotografií je tahle.  Nejspíš však bude lepší, pokud svůj čas věnujete práci na fotografiích, které spadají pod první skupinu uvedenou výše.


Znamená to, že nemám nabízet své staré obrázky?

Jen proto, že jste doteď nefotografovali žádné lékaře ošetřující starší pacienty, neznamená to, že vaše aktuální obrázky nestojí za zveřejnění. Několik fotografií online je lepší, než žádné fotografie. Proto si prohlédněte všechny staré fotografie a zvolte nejlepší z nejlepších, ty, které mají skutečný potenciál, dobré osvětlení a zaostření. Pak je odložte bokem a dolaďte, abyste měli hotovou první skupinu fotografií, připravenou pro zveřejnění.

Mohu své fotografie editovat ve Photoshopu nebo v Lightroomu?

Naprosto! Nejenom, že je to povolené, je to dokonce podporováno. Proč? Protože žádný soubor přímo z fotoaparátu není naprosto dokonalý. Většině bude chybět kontrast nebo saturace, nebo je potřeba odstranit prachové částice. Takže zapněte váš program na úpravu fotek a dolaďte své obrázky, aby byli co nejkvalitnější.

Ale buďte opatrní – nechcete to přehnat a zničit obrázek. Příliš úprav může zanechat na fotografii očividné stopy, kvůli kterým by mohla být zamítnuta. Také nechcete strávit příliš času na každém obrázku, protože výdělek z mikrofotobank vám ten čas tak lehce nenahradí. Takže nejlepší je zdokonalit si pracovní systém, který bude vhodný pro vás i vaše obrázky. Můžete se naučit několik důležitých dovedností v následujících kurzech Editace fotografií ve Photoshopu, který vám ve finále ušetří čas (a tudíž stojí za peníze zaplacené za videa).

Na co bych se měl zaměřit u svých fotografií, co se týče problémů s kvalitou?

Vypadá to, že každá mikrofotobanka je citlivá na jednu nebo dvě věci, zatímco ta druhá je může ignorovat. Ale obecně, některé problémy vždy způsobí, že bude vaše fotografie zamítnuta. Hlavní věci, na které se třeba soustředit jsou:

Šum – stejně jako zrnitost u starých fotek, šum je způsob, jakým váš fotoaparát dá najevo, že má problém rozeznat, co to vlastně zachytil.

Šum

To se projeví v často zvláštně zbarvených bodech (fialové, zelené) v tmavších částech obrázku, obzvlášť u větších rozměrů nebo za slabého osvětlení. Vypadá to špinavě a neprofesionálně. Dávejte si na to pozor, používejte program na redukci šumu (jaký se dá najít u Adobe Photoshop nebo Lightroom) a foťte do formátu RAW pokud možno, abyste tenhle efekt omezili.

Slabé osvětlení – hledejte rozptylující stíny, přeexpozici, špinavou černou, barevný nádech z různých světelných zdrojů a cokoli dalšího, co ubírá z čistě vypadající fotografie.

Kompozice – dobrá fotografie do banky se občas těžko získává. Pokud je to objekt na bílém pozadí, nenechávejte kolem něj moc bílého místa, protože kupující pak potřebuje větší velikost, což je většinou nepotěší. Ale pokud je to portrét nebo komplexní momentka ze života, pak nechte nějaký prostor pro případný text, který si tam může designér umístit bez toho, aby zničil záběr. Vždy se snažte následovat jedno z hlavních pravidel kompozice, jako například Pravidlo třetin nebo podobné pravidlo.

Komerční hodnota  – tohle je celkem subjektivní a nejspíš hlavní důvod stížností od fotografů. Mikrofotobanky chtějí obrázky, které mohou prodat, ne jen jakékoli staré fotografie, které jsou technicky v pořádku. Proto se ujistěte, že fotky, které nabízíte, nesou jasnou zprávu, koncept, že mají cíl nebo použití a že jsou to obrázky, které může designér zabudovat do designu nebo nimi ilustrovat určitý koncept.

Když jste si konečně zvolili ty správné fotografie a provedli potřebné úpravy, aby vypadali co nejlépe, jste připraveni na další důležitý krok, vytváření klíčových slov pro vaše obrázky.

Přečtěte si 1.díl našeho průvodce

Přečtěte si 3.díl našeho průvodce

Mohlo by se vám líbit.

Don`t copy text!

Pin It on Pinterest

Share This