V 3. části průvodce mikrofotobankami pro začátečníky se naučíte, jak zvolit ten správný název, popis a klíčová slova, abyste prodali svoje fotografie a ilustrace. Tohle je důležitý krok, aby se vaše obrázky dali snadno nalézt a koupit.

Jaká klíčová slova použít pro obrázky v mikrofotobance

Pravděpodobně často narážíte na slova jako popis, klíčová slova a podobně. Ale o co vlastně jde u klíčových slov? Vy jste přeci fotograf, že, ne nějaký pisálek. Představa sezení za počítačem a klikání na klávesnici celý den vám určitě nepřijde lákavá. Nicméně zvažte tohle – jak budou vaše fotografie nalezeny mezi miliony a miliony dalších fotografií? Odpověď najdete ve správných klíčových slovech. Faktem je, že dobrá klíčová slova jsou ZÁSADNÍ pro váš úspěch ve světě mikrofotobank.

K čemu slouží klíčová slova?

Odpověď je jednoduchá: Slouží k tomu, aby zákazník našel vaši fotku mezi miliony dalších fotografií. Když jde zákazník na stránky mikrofotobanky a chce například obrázek klokana, nemůže ztrácet hodiny času prohlížením náhodných obrázků různých zvířat. Takže místo aby prohlížel celou kategorii ‘Zvířata’, dá si vyhledat klíčové slovo ‘klokan’ a dostane na výběr mnohem lepší sadu obrázků. 

Řekněme tedy, že máte úžasnou fotku, o které víte, že se bude prodávat. Pokud vynecháte nejběžnější klíčová slova podle kterých bude zákazník hledat, vaše fotografie může být ta nejhorší na světě, protože nikdo ji nenajde, proto ji nikdo ani nekoupí. Dobrá klíčová slova znamenají dobrou prodejnost.

Jak vložím klíčová slova k mým fotografiím a ilustracím?

Všechny mikrofotobanky vyžadují, abyste vkládali své obrázky ve formátu JPG, v tom nejstandardnějším formátu s kompresí pro obrázky. Tento typ souboru (jako mnoho jiných, ale ne všechny), může také uchovávat doplňková data ve vašich fotografiích, o kterých jste možná ani netušili. Těmto informacím se také říká IPTC Standard.



Veškeré fotky co na webu naleznete je možné vytisknout na plátno, nebo kapa desku. Pokud se vám můj způsob a styl focení líbí mrkněte na portfolio a služby co nabízím.



Pokud používáte Adobe Photoshop, způsob jakým se k nim dostanete je otevřít Soubor (File) > Informace o souboru (File Info). Tam se vám zobrazí mnoho informací, které vám řeknou vše, od přístroje který jste použili pro fotografování, nebo dokonce i GPS polohu z místa, odkud je fotka!

Já připravuji Název dokumentuPopisKlíčová slova v Adobe Bridge a nově také pomocí online nástroje qHero, o kterém jsem se zmínil ZDE.

Titul, popis a klíčová slova dokumentu

Dobrá klíčová slova jsou ZÁSADNÍ pro váš úspěch ve světě mikrofotobank. Dobrá klíčová slova znamenají dobrý prodej.

Název dokumentu (Titul) – Takhle se bude nazývat vaše fotografie a občas se v mikrofotobance zobrazí právě s tímhle názvem. Některé mikrofotobanky používají toto pole ve svých vyhledávacích algoritmech, takže je důležité, abyste použili relevantní, stručný název, který umožní nalezení vašeho obrázku. Z mé osobní zkušenosti jsem dospěl k názoru, že někdy jsou lepší obecnější výrazy. Například, místo technického latinského názvu zvířete, zkuste běžný název. Např.: Ikona kalendáře

Popis – Krátký popis vašeho obrázku. Myslete logicky – zahrňte hlavní barvy, jestli je tam muž/žena, kde se nachází, krajinu, objekt, přesný název (pro květiny a zvířata), jaký koncept obrázek představuje (např.: “láska” nebo “běh času”).  Tohle pole může být také použito mikrofotobankami při vyhledávání, takže si zkontrolujte pravopis, buďte přesní a udržte to relativně krátké – žádné romány. Např.: Popis pro můj obrázek “Klokan a mládě” zní “Australský klokan s mládětem ve vaku během západu slunce v divočině”.

Klíčová slova – Tady můžete vložit až (dle doporučení) 50 klíčových slov, která se týkají vaší fotografie. Můžete jich vložit více, ale většina stránek akceptuje 50 jako maximum.


Jaká klíčová slova bych měl vložit do mých obrázků a ilustrací?

Když už teď víte, jak vkládat klíčová slova, budete potřebovat zjistit, která klíčová slova máte vložit. Pamatujte, čím výstižnější jsou vaše klíčová slova, tím větší šanci máte, že z vašich fotografií něco vyděláte.

Vhodná klíčová slova – Přemýšlejte o přidání klíčových slov, která popisují hlavní objekt, barvy, koncepty, pocity, osvětlení, lidi, správné názvy zvířat a rostlin, místa, atd. Prostě cokoliv, co se týká obrázku a co by mohl zákazník hledat.

Nevhodná klíčová slova – Nevytáhněte svůj slovník cizích slov a nepřidávejte cokoli, co uvidíte. Zákazníci budou hledat ‘muže’, ne ‘chlápka’ nebo ‘mládence’.  Nikdy nezadávejte typ svého fotoaparátu, vaše vlastní jméno, nebo klíčová slova, která nemají spojitost s obrázkem. V některých případech méně znamená více, pokud jde o klíčová slova (jen dodržte minimum 10-15 slov), protože mnoho bezvýznamných klíčových slov sníží počet výsledků ve vyhledávači.

Dobrá, takže jste si to vše připravili a přidali všechna ta otravná klíčová slova do vašich úžasných fotografií. Vkládání klíčových slov je hotové! Teď přichází na řadu poslední část – aktuální vložení obrázků na stránky mikrofotobank.

Přečtěte si předchozí díl našeho průvodce

Přečtěte si 4.díl našeho průvodce

-----------------------------------------------------------------------------------

Don`t copy text!

Pin It on Pinterest

Share This